Beschrijving
Gesigneerd, getiteld en gedateerd 1941. Dit werk is in 1993 door de huidige eigenaar aangekocht bij Sotheby's te Amsterdam. Herkomst: Collectie J.C. Martens, huisarts te Utrecht.
Eigenaar heeft een ander werk gekocht en wil snel tot resultaat komen. Prijs bespreekbaar. Ieder acceptabel bod wordt in overweging genomen.
`Wat Johan Dijkstra tot een goede schilder maakt, is zijn aanpak van alledaagse onderwerpen. Dijkstra is zijn leven lang een kijker geweest, die zich liet meeslepen door kleur en intensiteit, eerder dan door de vorm. Zijn onderwerpen zijn eigenlijk heel gewoon; het platteland, boerderijen, de boeren aan de oogst, dat schilderde hij liever dan het grote stadsleven met mondaine dames zoals aantal van zijn tijdgenoten deden´.
Details
- Databanknummer:
- 79095
- Advertentietype
- Te koop aangeboden
- Prijs
- nader overeen te komen
Technische details
- Kunstvorm:
- Schilder- en Tekenkunst
- Technieken:
- Olieverf
- Dragers:
- Doek
- Lengte:
- 61 cm
- Breedte:
- 65 cm
- Hoogte:
- -
- Oplage:
- -
Beschrijving
Gesigneerd, getiteld en gedateerd 1941. Dit werk is in 1993 door de huidige eigenaar aangekocht bij Sotheby's te Amsterdam. Herkomst: Collectie J.C. Martens, huisarts te Utrecht.
Eigenaar heeft een ander werk gekocht en wil snel tot resultaat komen. Prijs bespreekbaar. Ieder acceptabel bod wordt in overweging genomen.
`Wat Johan Dijkstra tot een goede schilder maakt, is zijn aanpak van alledaagse onderwerpen. Dijkstra is zijn leven lang een kijker geweest, die zich liet meeslepen door kleur en intensiteit, eerder dan door de vorm. Zijn onderwerpen zijn eigenlijk heel gewoon; het platteland, boerderijen, de boeren aan de oogst, dat schilderde hij liever dan het grote stadsleven met mondaine dames zoals aantal van zijn tijdgenoten deden´.
Aangeboden kunst
Een selectie uit ons kunstaanbod
Expositie: De rijke wereld van Thomas van der Linden verdient een nieuwe generatie kijkers.
Te zien tot en met 12 oktober. Iedere donder- vrijdag en zaterdag van 13.00 tot 17.00 uur. Andere dagen op afspraak.