Beschrijving
Herkomst:
- Collectie Salco Tromp Meesters, Arnhem
- Veiling Sotheby's, Amsterdam, 30 november 1990
- Collectie Shinkichi Tajiri, Baarlo
- Galerie Artline, Den Haag
Literatuur:
H. Bavelaar & E. Barents, Shinkichi Tajiri - beeldhouwer sculptor, Gent, 1990, pag. 82 (voor een vergelijkbaar exemplaar uitgevoerd in brons)
N.B.I:
B.R.M. is een afkorting voor British Racing Monsters. Deze sculptuur markeert de overgang in Tajiri's oeuvre van Machines naar Knots. Geïnspireerd door de uitlaten van motoren, was dit het eerste model van een nieuwe serie werken, de Knots, welke symbool staan voor zowel eenheid als complexiteit. Tajiri: "In 1967 I wanted a sculptural statement that would cut through all the mystification that I felt was invading the art scene. Sculptures that would be instantly communicable to everyone and at the same time formally timeless."
N.B.II: Op de onderzijde een etiket van het Gemeentemuseum, Den Haag (inv.no. Bq-x-1969).
Details
- Databanknummer:
- 81536
- Lotnummer:
- -
- Advertentietype
- Archief
- Instelling:
- AAG Auctioneers
- Veilingdatum:
- -
- Veilingnummer:
- -
- Stad
- -
- Limietprijs
- -
- Aankoopprijs
- -
- Verkoopprijs
- -
- Hamerprijs
- -
- Status
- Verkocht
Technische details
- Kunstvorm:
- Beeldhouw- en Objectenkunst
- Technieken:
- Beeld-sculptuur, Object
- Dragers:
- Polyester
- Lengte:
- -
- Breedte:
- -
- Hoogte:
- 119.5 cm
- Oplage:
- -
Beschrijving
Herkomst:
- Collectie Salco Tromp Meesters, Arnhem
- Veiling Sotheby's, Amsterdam, 30 november 1990
- Collectie Shinkichi Tajiri, Baarlo
- Galerie Artline, Den Haag
Literatuur:
H. Bavelaar & E. Barents, Shinkichi Tajiri - beeldhouwer sculptor, Gent, 1990, pag. 82 (voor een vergelijkbaar exemplaar uitgevoerd in brons)
N.B.I:
B.R.M. is een afkorting voor British Racing Monsters. Deze sculptuur markeert de overgang in Tajiri's oeuvre van Machines naar Knots. Geïnspireerd door de uitlaten van motoren, was dit het eerste model van een nieuwe serie werken, de Knots, welke symbool staan voor zowel eenheid als complexiteit. Tajiri: "In 1967 I wanted a sculptural statement that would cut through all the mystification that I felt was invading the art scene. Sculptures that would be instantly communicable to everyone and at the same time formally timeless."
N.B.II: Op de onderzijde een etiket van het Gemeentemuseum, Den Haag (inv.no. Bq-x-1969).
Aangeboden kunst
Een selectie uit ons kunstaanbod
Iedere donderdag en vrijdag geopend van 13.00 tot 17.00 uur
Andere dagen na afspraak